204
Massage therapy for promoting health and well-being in the academic community: an experience report from a Health Promoting University
Lívia Pimenta Rennó Gasparotto
liguilubi@gmail.com
Brazil
Massoterapia para a promoção da saúde e do bem-estar na comunidade acadêmica: um relato de experiência de uma Universidade Promotora da Saúde
Descrição

Este projeto é uma parceria entre o Departamento de Enfermagem da UFPR por meio do NEPES (Núcleo de Ensino, Pesquisa e Extensão em Saúde) e do LIPVISA (Laboratório de Inovação e Promoção em Vigilância em Saúde), e o Curso Técnico em Massoterapia do IFPR. Os atendimentos são realizados no Setor de Enfermagem da UFPR, e a divulgação acontece por meio das redes sociais, e-mail e cartazes espalhados pela universidade. É implementado por estudantes em período final dos cursos técnico e tecnológico em Massoterapia do IFPR.

Problemas abordados

A massoterapia como prática integrativa para a promoção da saúde no contexto acadêmico.

Resultados (opcional)
Recomendações ou Desafios

A inclusão de práticas integrativas no contexto acadêmico é incentivada, considerando a convergência com as políticas de saúde e as práticas de promoção da saúde observadas nas diretrizes das UPS.

Palavras-chave
Massage therapy for promoting health and well-being in the academic community: an experience report from a Health Promoting University
Description

This project is a partnership between the Nursing Department of UFPR through NEPES (Teaching, Research and Extension Center in Health) and LIPVISA (Laboratory of Innovation and Promotion in Health Surveillance), and the Massage Therapy Board of IFPR. The services are provided in the Nursing sector of UFPR, and the information is publicized through social media, email and posters spread throughout the university. It is implemented by students in the final period of the technical and technology courses in Massage Therapy at IFPR.

Problems Addressed

Massage therapy as an integrative practice for health promotion in the academic context

Results (optional)
Recomendations or Challenges

The inclusion of integrative practices in the academic context is encouraged, considering the convergence with health policies and health promotion practices observed in the UPS guidelines.

Keywords
unblocked games + agar.io